Empatia

Tinerii de astazi sunt mai putin sensibili la trairile celorlalti decât cei de acum 30 de ani. Ce înseamna acest lucru? Ca este o trasatura dobândita, pe care o putem avea doar daca ne-o dorim.
Empatia creeaza punti de legatura între lumi, oameni, vise, idealuri si creeaza magia dezvaluirii sensurilor profunde. Creeaza vraja unei comunicari dincolo de aparenta si ne ofera speranta ca putem trai sentimente profunde, putem dezvalui ce se ascunde dincolo de masti, fara teama ca astfel ne vom simti neîntelesi, neacceptati sau izolati de o lume prea ignoranta pentru a-si bate capul sa înteleaga ce se ascunde în spatele unui cuvânt atât de pretentios ca ”empatie”. Daca nu ar exista oamenii empatici, lumea ar fi mult mai saraca, ar suferi si ar amorti în indiferenta. Empatia ne ajuta sa ajungem la sufletul celui din fata noastra, având grija sa ne dam jos bocancii deoarece calcam pe tarâm sfânt.

Câti dintre noi avem, însa, aceasta tandrete de a nu lasa urme care dor pe sufletele ce se deschid ca sa ne primeasca? Daca am cunoaste empatia, cu siguranta am sti sa atingem corzile sufletului celuilalt cu blândete pentru a descoperi universul vibratiilor sale.

16 gânduri despre „Empatia

  1. Uite că nu m-am gândit deloc la acest lucru până acum! Dar – da, ai dreptate, este o însuşire pe care nu o au toţi. Pe partea de educare, cred că depinde mult mediul din care provine fiecare.

    • Privind partea buna a lucrurilor, este bine sa te raportezi la cei din jur uneori. Este bine sa te intrebi cum te-ai simti daca tu ai fi in pielea celuilalt. Poti echilibra astfel balanta.

  2. Chiar am mai citit undeva o postare despre empatie:) e greu sa te poti pune il locul cuiva:) oamenii care reusesc asta sunt oameni adevarati:)

    • Unii spun ca empatia este o mare calitate, un dar minunat. Altii spun ca empatia este un mare defect. O pierdere de timp, ceva care ii face sa regrete anumite gesturi, anumite cuvinte.

    • Adevarul e ca ne e foarte usor sa criticam, sa ne declaram nemultumiti, tradati, neintelesi, sa ne plangem, sa ne victimizam. Ne place sa ne plangem, dar nu ne place sa ii auzim pe altii plangandu-se.

  3. Cand devii empatic, esti deschis sa-l asculti pe partener, sa te pui in pielea lui, sa vezi lumea prin ochii lui. Putem spune, fara a gresi cu ceva, ca empatia este o manifestare a iubirii fata de cineva.

  4. Totusi, sa inteleg ca empatia este un fenomen constient, care se poate provoca sau se poate intampla cu buna stiinta, ceva de genul: incerc sa ma pun in locul tau sa-ti inteleg bucuria, durerea etc. ?

    • Dex-ul prezinta o definitie simpla. Empatia reprezinta identificare, prin traire, cu alte persoane, cu eroii cartilor etc.; o interpretare a eului altora dupa propriul eu. Transpunere simpatetica in obiectele exterioare.

  5. O persoană foarte empatică este altruistă cu semenii pentru că îi inţelege şi se simte mai apropiată de ei afectiv.

    Empatia mă ajută să am o atitudine agreabilă fiindcă îmi creşte nivelul de toleranţă şi de acceptare a celuilalt.

    • Reactiile celor din jurul nostru, sunt raporate la sistemul de valori si intelesurile corecte din punctul de vedere al celorlalti. Noi permitem sa fim vazuti intr-un anumit fel sau lasam o perceptie gresita despre noi.

  6. Citind postarea ta şi comentariile mi-am amintit de o veche cunoştinţă, cu care într-un anume context am avut următorul dialog:
    – Ştii care este marele tău defect?
    – Am mai multe, dar nu ştiu care este cel mai mare . I-am răspuns eu zâmbind.
    – Empatia !
    – Eu aş zice că mi-ai făcut un compliment nu un reproş!
    – Ba este reproş. Tu nu vezi câţi profitori ai în jur?
    – Ba da, dar şi oameni care mă preţuiesc.
    – Îmbătare cu apă rece!
    A intervenit ceva şi aici discuţia s-a încheiat brusc şi nici nu am reluat-o în alte ocazii. Nu m-am schimbat (oricum ar fi dificil la vârsta mea) dar nici acum la modul practic nu ştiu dacă aceasta este atitudinea ideală într-o lume în care egoismul tinde să devină emblemă universală!

    • cocluzia la care ai ajuns nu e departe de adevar,insa tot in acelasi timp se nasc tot mai multi copii cu vibratie ridicata si se trezesc tot mai multi oameni…capabili sa SIMTA,fara sa gandeasca ce alti gandesc ca sa simta..deci continua sa iubesti,sa fi naiv,empatic..asta te va umple de fericire si vei vrea din ce in ce mai mult,….si de fericire vei avea parte……

  7. Ce gânduri frumoase!
    Indiferent de ceea ce cred unii despre empatie, ea este o calitate pe care numai sufletele deosebite o au. Atunci când un om îşi deschide sufletul cu iubire spre semeni, „simţirea” lui este una profundă, ca şi înţelegerea celor din jur. Ori tocmai neînţelegerea este cea care generează atâtea conflicte între oamenii de azi, mult prea superficiali în relaţiile lor. Este mult mai simplu să rupem relaţii care nu ne „reuşesc”, decât să încercăm să deschidem canale de comunicare spirituală profundă…

  8. Sorin… felicitari..unii te inteleg,altii simt…:).iar Alex stie despre ce vorbeste… suntem pe drumul cel bun,a-5-a dimensiune ne asteapta…nu demult m-am trezit si eu..am avut o revelatie..care m-a aruncat direct pe o unda de pe care se pare ca sarisem candva..nu stiu cand…insa simt ca directia asta e cea pe care am cautat-o….pur si simplu nu vazusem lucrurile din perspectiva asta…e o perspectiva atat de clara,simpla,frumoasa…sunt fericit…am fost ateu, ba chiar i-am urat pe credinciosi,asta pentru ca nu i-am inteles,,acum inteleg ce vroia sa spuna Isus cu ^`iubirea e totul^`. 🙂

Lasă un răspuns

