Secretul fericirii

Un studiu al  Universitaţii din San Francisco arată că persoanele care tind să-şi cheltuiască banii pe experienţe sunt mai fericite decât cele care folosesc banii pentru a achiziţiona obiecte.

Cercetătorii  au descoperit că persoanele extravertite şi deschise experienţelor noi cheltuiesc mai mult pe experienţe decât pe obiecte.
Pentru a investiga modul în care deciziile de folosire a banilor afectează starea persoanelor, profesorul Ryan Howell a lansat un site intitulat Beyond the Purchase , unde utilizatorul poate participa la sondaje pentru a descoperi cel fel de consumator este şi cum este afectat de deciziile de folosire a banilor.

Un alt studiu efectuat de Howell în 2009 a demonstrat că persoanele care folosesc banii pentru experienţe noi devin mai fericite, contrazicând astfel zicala „banii nu aduc fericirea”

Atât de „tehnic” să fie mecanismul fericirii ??

tot articolul aici

5 gânduri despre „Secretul fericirii

  1. Mie nu-mi vine greu sa cred lucru asta. Sa-ti cumperi un CD cu trupa preferata sau sa mergi la un concert de-al lor, produc senzatii diferite, de intensitate mai mare, zic eu, in cea de-a doua situatie. 🙂

    • Corect , aşa este dar tot o experianţă este şi aceasta si dealtfel , când mergi la un concert , să zicem , te-aştepţi la o experiantă inedită . Nu cred că dacă ai merge la acelasi spectacol a doua dată iar acesta va fi copia la indigo a primului vei trăi aceeaşi experianţă şi de ce nu aceeaşi fericire , chiar dacă asta depinde în mare măsură de cât de „fan declarat” eşti .

  2. Pe cuvânt dacă m-am gândit vreodată la acest subiect! Culmea – eu care umblu după „obiecte” în calitatea mea de colecţionar – cred că s-ar putea să fie tare adevărată treaba asta.

  3. De acord cu ideea testului! Eu sunt o persoană care cheltuie mai mult pe experienţe, decât pe obiecte şi mă pot considera mult mai împlinită după acele evenimente, decât dacă aş avea ceva palpabil prin casă! 🙂

  4. Poate fi adevarat… Fericirea „cauzata” de cumparaturi e superficiala (stiu si eu, dar tot imi cumpar toale de exemplu), pe cand o experienta placuta – care poate fi o excursie, o calatorie de 1 an pe vapor, etc – lasa amprente pe inima si pe memorie si nu poate fi uitata usor.

Lasă un răspuns

