Secretul fericirii

Un studiu al  Universitaţii din San Francisco arată că persoanele care tind să-şi cheltuiască banii pe experienţe sunt mai fericite decât cele care folosesc banii pentru a achiziţiona obiecte.

Cercetătorii  au descoperit că persoanele extravertite şi deschise experienţelor noi cheltuiesc mai mult pe experienţe decât pe obiecte.
Pentru a investiga modul în care deciziile de folosire a banilor afectează starea persoanelor, profesorul Ryan Howell a lansat un site intitulat Beyond the Purchase , unde utilizatorul poate participa la sondaje pentru a descoperi cel fel de consumator este şi cum este afectat de deciziile de folosire a banilor.

Un alt studiu efectuat de Howell în 2009 a demonstrat că persoanele care folosesc banii pentru experienţe noi devin mai fericite, contrazicând astfel zicala „banii nu aduc fericirea”

Atât de „tehnic” să fie mecanismul fericirii ??

tot articolul aici

Anunțuri

5 gânduri despre „Secretul fericirii

  1. Mie nu-mi vine greu sa cred lucru asta. Sa-ti cumperi un CD cu trupa preferata sau sa mergi la un concert de-al lor, produc senzatii diferite, de intensitate mai mare, zic eu, in cea de-a doua situatie. 🙂

    • Corect , aşa este dar tot o experianţă este şi aceasta si dealtfel , când mergi la un concert , să zicem , te-aştepţi la o experiantă inedită . Nu cred că dacă ai merge la acelasi spectacol a doua dată iar acesta va fi copia la indigo a primului vei trăi aceeaşi experianţă şi de ce nu aceeaşi fericire , chiar dacă asta depinde în mare măsură de cât de „fan declarat” eşti .

  2. Pe cuvânt dacă m-am gândit vreodată la acest subiect! Culmea – eu care umblu după „obiecte” în calitatea mea de colecţionar – cred că s-ar putea să fie tare adevărată treaba asta.

  3. De acord cu ideea testului! Eu sunt o persoană care cheltuie mai mult pe experienţe, decât pe obiecte şi mă pot considera mult mai împlinită după acele evenimente, decât dacă aş avea ceva palpabil prin casă! 🙂

  4. Poate fi adevarat… Fericirea „cauzata” de cumparaturi e superficiala (stiu si eu, dar tot imi cumpar toale de exemplu), pe cand o experienta placuta – care poate fi o excursie, o calatorie de 1 an pe vapor, etc – lasa amprente pe inima si pe memorie si nu poate fi uitata usor.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s