Intuitia

De ce unii oameni ne sunt pe plac fara sa faca nimic special, iar pe altii ii tratam ca si cum ar fi dusmanii nostri ,desi, teoretic, nu ne-au facut nimic rau?

De ce unii ne sunt simpatici si altii antipatici, de ce unora le toleram mai multe si altora mai putine? Afinitatile noastre se stabilesc intr-un mod aparent bizar si se mentin in timp, la fel de straniu cum s-au nascut. Ne sunt dragi oameni care altora le par periculosi de-a dreptul sau nu ne intra in voie cu nimic persoane in care altii au incredere oarba.

Cum functioneaza jocul, cel mai adesea nedrept, al simpatiilor si antipatiilor? Ce ne atrage unii catre altii si ce ne respinge, intr-un du-te vino al afinitatilor? Probabil ca felul in care intr-un detaliu, intr-o informatie, intr-o privire, ne regasim in cei de langa noi sau, dimpotriva, descoperim o trasatura pe care am mai intalnit-o candva la un om care ne-a facut sa suferim. Probabil ca trecutul nostru functioneaza ca un filtru ce ne sileste sa ne selectam prieteniile, atractiile, tovarasiile.

Numai ca nu toti suntem dotati cu puterea intuitiei corecte. Oameni care nu mi-au placut la inceput s-au preschimbat, apoi, in prieteni ai mei pe viata si pe moarte, in vreme ce personaje care mi-au mers din prima la inima s-au dovedit a nu fi atat de fermecatoare pe cat le-am crezut, initial.

Merita sa ne incredem in simpatiile si antipatiile care se formeaza la primele noastre intalniri? Prima impresie conteaza sau, de fapt, ar trebui sa asteptam sa ne cunoastem mai bine? Eu cred in descoperirea profunda si durabila, dar poate ca asta e doar o forma de aparare in fata evidentei mele lipse de intuitie…

sursa JACOBS

13 gânduri despre „Intuitia

  1. Şi mie mi se întâmplă acest lucru. Câteodată intuiţia este bună, dar cred că încă nu am învăţat (noi, în general) să ne utilizăm anumite abilităţi la… capacitate maximă. De aceea, mai dăm greş.

    • E bine sa tinem cont de faptul ca, atunci cand ne bazam pe intuitie, la mijloc va exista intotdeauna un sentiment de nesiguranta si de risc.

  2. Mie mi s-a intamplat ca persoanele antipatice la inceput, sa le simpatizez pe parcurs, iar intr-un final dupa ce le-am acordat increderea mea si prietenia mea s-au dovedit a fi ca la inceput:) Deci intuitia asta nu e ea asa rea:)

    • De fapt, intuitia ne directioneaza pe o carare foarte diferita de ceea ce ne asteptam. Atunci ne gandim ca facem o greseala, pentru ca lucrurile nu ies asa cum le-am planificat.

  3. si eu sunt de aceeasi parere ca Max. Legile fizicii si chimiei functioneaza si în relatiile interumane, doar ca noi, oamenii, ne lasa „orbiti” de amanunte si nu percepem semnalul senzorial primordial… Trebuie sa mai exersam 1000 de ani 😉

    • Unul din motivele pentru care multi nu invata sa aiba incredere si sa-si urmeze intuitia este acela ca, de la o varsta frageda, suntem instruiti sa ne mulam dupa cei din jurul nostru, sa respectam anumite reguli de comportament, sa ne reprimam raspunsurile spontane si sa facem ceea ce se asteapta de la noi.

  4. Cu totii recunoastem teoretic dreptul la libertatea de opinie dar, de fapt, ne sunt simpatice doar persoanele care gandesc mai mult sau mai putin, la fel ca noi. Imbracamintea,educatia cultura, statutul social, opinii, convingeri politice şi religioase „ajuta” la formarea ideei de simpatie sau antipatie. Asa suntem construiti…nu sunt pres multe de facut 🙂 Zi faina

  5. geanina;
    Spui;ne sunt simpatice doar persoanele care gandesc mai mult sau mai putin, la fel ca noi.
    deci asta inseamna ,ca simpatizam pe toata lumea?
    SUNT DE ACORD CA Imbracamintea,educatia cultura, statutul social, opinii, convingeri politice şi religioase “ajuta” la formarea ideei de simpatie sau antipatie.
    Dar cum spunea si CARMEN,noi, oamenii, ne lasam “orbiti” de amanunte si nu percepem semnalul senzorial primordial…
    Actionam dupa primul impuls,pt ca asa ne dicteaza intuitia pe care aproape de fiecare data o ascultam sau nu,daca suntem cerebrali si punem pe primul loc logica.

  6. Salut ,Sorine !
    Foarte interesant articolul..
    . Ceea ce stiam si eu deja este ca intuitia tine de actvitatea inconstientului, banuiesc ca, cu cat iti imbogatesti sufletul (inconstientul) cu informatii/experiente noi, construiesti astfel retele noi de neuroni si cu cat sunt mai elaborate aceste retele, cu atat as zice ca dobandesti o gandire mai rafinata si evident o intuitie mai buna…

    • Intuitia e ceva care te însoteste permanent, doar ca nu îi dai mereu atentie. Mai degraba, ai tendinta sa îi dai crezare atunci cand ratiunea nu te mai ajuta sau cand argumentele logice par de prisos.

  7. Pingback: Intuitia (via A different blog) | Ado Feck

Lasă un răspuns

